Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 28 augusti 2017

TRÄNING L:A EDET

Döm av min förvåning när jag upptäckte att det va full aktivitet på L:a Edets appellplan när jag väl kom fram vid 19-tiden. Jag som ändå hade kollat i deras kalender för att veta säkert att det var fritt fram att träna, med tanke på att det är en bit att åka.

Tydligen var det avslutning på nån instruktörskurs, men det hjälpte ju inte mig som alltså inte kunde utnyttja plan. Jaha, då fick man nöja sig med grusplanen, som inte var i det bästa skicket. Nästan så man skulle kunna ge rådet att slänga ut lite gräsfrö så kanske den redan ogräsbeströdda grusplanen istället blev gräsmatta.

Så småningom när jag skulle växla hund och ta ut Semla, så var dom klara och jag frågade om det var ok att nu beträda appellplan.
- Njaaeee ... helst inte, eftersom vår självgående gräsklippare är igång nu.
- Jamen den kan jag ju själv hålla reda på, den rör ju sig inte med nån större hastighet ...
- Ja ok då, men då får du träna på helt egen risk ...
- Ja, såklart - tack !

Osså fick vi ändå en stunds träning på en RIKTIG plan och jajamen ... efter ca 45min. (inkl. tiden på gruspl. o 10min. pause i bilen, medan jag körde Semla) blev tollar'n till slut mjuk och behaglig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar