Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 16 juni 2015

HÄSTMÖTE

Åkte ikväll till Floda för att ta en lite promenad och lägga ett spår till Rejs. Semla, hon skulle få gå i samma spår som brorsan, tänke jag.

 Medan spåret la till sig en stund, tog vi en promenad längst den gamla grusvägen som idag är "gräsbeklädd". Hade precis släppt hundarna, som sprang och racade en bit framför mig, när jag hörde galoppsteg bakom mig. Men vad f_n ... kommer det en häst, eller vad är det frågan om ?
Jovisst var det en häst ... den (med ryttare på) stannade, medan jag kallade på hundarna ... bättre att förekomma än att förekommas, tänkte jag !

Fick hyfsat lätt in Rejs som (är någorlunda van vid hästar) inte hetsade upp sig särskilt .... tills Semla skällande rusade förbi oss mot hästen, då började även han skälla.
Ju närmare Semla jag kom, ju mer närmade hon sig hästen ... som bara stod där blick stilla !!! Jag ändrade då snabbt strategi och drog mig bakåt i stället och vips vände hon tillbaka till mig och jag kunde fiska tag i henne. PHU !

Jag tecknade åt tjejen på hästen att jag hade allt under kontroll och ursäktade mig lite slokörat för mina stökiga hundar. Tjejen sa att det var lugnt, hästen ÄLSKADE hundar !!!
Va - vart tog dom vägen ?
På väg tillbaka till bilen och vårt stundande spårarbete, såg jag i motljuset hur mycket mygg det var i skogen ... rätt häftigt faktiskt - SYNMÄSSIGT alltså !!!
Rejs spårade utmärkt, kanske lite svårt i den blöta mossan. För Semla gick det inte fullt lika bra, hon wobblade en hel del, men kom ändå fram till målet till slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar