Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 22 juni 2015

LYDNADSTRÄN. med störning

Bra lydn.trän. med/för Rejs, även om matte hade en dålig känsla.

***

På kvällens lydnadsträning blev det blev bra störning även om Rejs hade svårt att hålla ihop, då det blev lite för mycket av den varan, när det imellanåt belönades med pipleksak från andra delen av planen. Körde mest fotgående (linför.) men även några ställande (u.g.), som Rejs uppenbarligen var alldeles för splittrad för att utföra som han tidigare gjort.

Efter sista pausen och en stunds tjöta vid bilarna, avslutade Rejs o jag med ett pass i vår ensamhet medan dom andra stod kvar vid bilarna. Körde framåtsändande/sakta gående, som väl gick sådär - ibland kanon o ibland mindre bra (han sökte sig mot mig), framför allt har han väldigt svårt att stanna (på mitt kommando) strax innan target/riktningspinnen. Avslutade med ställande, som nu gick mycket bättre än tidigare.

I det stora hela tyckte jag att vi fick ett bra avslut och var ganska nöjd med det, även om jag åkte hem med lite blandade känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar