Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 5 februari 2013

LYDN.TRÄNING på GBG HUNDARENA - 4

Anne, Helene, Kicki och jag
Planen var att köra en KEDJA (utan kommendering, eftersom trän. är helt självständig här) och tänka på transporterna – fritt följ – hopp sitt – inkalln. 
 Fritt följ – kändes rätt bra – men sakn. förstås kommenderingen …
 Transporterna – bra … att jag fick kännedom hur viktiga dom är, för dom var inge vidare !
 Hopp Sitt – det inte helt självklart att hoppa ett hinder bara för att det står framför, sa Özet, som först skulle snusa på en damm/hårtuss som låg vid sidan om – gick genast bättre när jag ställde mig på pkt’n (target) och sen skickade honom …
 Inkalln. – bad om kommendering, vilket visade sig vara ett smart drag, då Özet reagerade (ryckte till, men satt kvar) som jag INTE upplevt honom göra tidigare – efter lite ytterligare lite "trassel" (golvsnus) kallade jag in och belönade INNAN ingången (för att få honom att sakta in i TID) – när vi senare gjorde ytterl. några inkalln. utförde han ingångarna kanonbra !

 "RUNDA STOLEN” (den vadderade pallen) - i början bra - sen blev han fundersam och bjöd på en massa beteenden - tex. - vill du att jag ska ställa mig på pallen ?
 FRAMFÖRGÅENDE med targetpinnen - verkligen kanonbra - det var alltså ingen engångsföretelse sist (2v. sen) vi gjorde det här ...
 FJÄRR - sättande fr. liggande – hyfsat - tror han började bli trött
 LÄGG. U.G. – gjorde bara några stycken som "aktivering", både framåt och bakåt - riktigt bra
 PLATSLIGGANDE (2min) - med "focus-punkt" i form av en godis - han har börjat ljuda lite svagt de senaste gångerna (vad göra?) ... annars hakan i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar