Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 16 augusti 2022

POLISMÖTE - kväll SPEC.SÖKCIRKEL

Har sagt det förut, men måste ge polisens hundförare en eloge ännu en gång - alltid trevliga o tillmötesgående. Fick alltså polismöte i skogen idag. Rejs, som var ca30m före mig, såg o var framme vid polis o hund innan jag hann se dom, men lyssnade på inkalln.signalen o kom tillbaka, som tur var. Semla (som varit kopplad hela tiden) blev lite osäker o skällde ut den uniformklädda ”mystiska” tjejen, men det släppte efter en stunds snack om ditt o datt …

Promenerade med dogsen i skogen, där man mkt sällan möter ngn (söker mig fö alltid till såna ställen) närmade mig en otrafikerad grusväg. Rejs sprang ca 30m framför mig, när jag plötsligt såg en bil stående på grusvägen (vändplats), vilket Rejs uppenbarligen oxå gjorde. Jag visslade - ingen Rejs - jag ropade o strax kom en glad Rejs tillbaka. Jag såg då en polis som dök upp mellan träden: Jag sträckte ursäktande upp armen o polisen svarade oxå med höjd arm o kom (utan hund) emot mig.

Semla (som varit kopplad hela tiden) blev lite osäker o skällde ut den uniformklädda ”mystiska” tjejen, men det släppte efter en stunds snack om ditt o datt …

Jag - har du lagt spår eller?
Polisen - Ja, men det är ingen brådska, passera du ...
Jag - Nä, jag skulle ändå vända ett par meter fram ...
Polisen - ok ...
... och vi fortsatte språka lite innan jag vände om ...


*****************

På eftermiddagen, innan cirkeln, svepte det över ännu ett åskoväder Men som tur var blev kvällen fin.

Kvällen 
Ännu en cirkeluppstart - denna gång specialsök - dagiset i Utby
Delade upp oss i 3 grupper, där resp. grupp ansvarade för "sina" gömmor.  Totalt blev det en jäkla massa gömmor, alldeles för många, så många att jag skippade flera stycken, blev ändå totalt  12 st (tror jag).

                                                                                   Semla tar igen sig efter 1:a ”etappen” …






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar