Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 28 mars 2022

HÄRKESHULTSVÄGEN

Hundarna och jag for till Härkeshultsvägen och tog en kort promenad, innan Rejs och jag körde ett "stort sök" med 6 st dummys spridda på en yta på ca 50 50m. 


Rejs grymt duktig, även om han tyvärr gärna byter, vom han "stöter på" nån dummy på vägen in. De gånger det uppstod (2 ggr), gjorde vi "gör om. gör rätt". Som avslutning körde vi ett litet diskrimineringspass alá Monica, ca 6 ggr.

Stackars lilla Semla, hon fick nöja sig med den lilla promenaden, för jag inte orkade köra nåt pass med henne. Kan erkänna att jag var lite ångerfull och hade dåligt samvete under hemfärden.

Kvällssyssla - eftersom jag hade lite dåligt samvete för Semlas skull, fick båda dogsen ett litet specialsökspass, med 4 gömmor, på altanen. 
Lät Semla gå ut först och märkte att hon helt klart hade svårare än när hon går efter Rejs, som hon brukar. 
Rejs, som ju brukar vara hetsig, hade nog skogens sökpass i benen, för han var betydligt lugnare än vanligt. 
Jobbar vidare på våra frysmarkeringar, men ibland lägger han till liggmarkeringar, vilket han gjorde just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar