Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 3 juni 2020

LYDNADS/BRUKS-CIRKELN

Började m tema - dagens tema var apportering (Karin H) Karin, Christina, jag (S) Cicci, Karin H. o jag Semla ut som tredje hund och jag fick hjälp (påminnelse) att belöna tidigare/variera belön. så hon inte ska tro att mom. ska se ut "släpp o åter ta upp".

Rejs ut som sista hund - han var duktig - avslutade med några dirigeringapp. som var helt ok, även om han vid ett tillfälle (även) ville ta den andra apporten, då jag INTE förstärkte vid greppandet. 

Tränade sedan var och en för sig. Semla snabba läggnade - avancerade till att jag satt på huk fotgående halter Rejs fotgående - både "microryck" och godis i armhålan - båda metoderna gick riktigt bra - dock ej under ff, då han plogade och la sig mkt långt fram i position

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar