Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 10 juni 2012

NERVÖSARE ÄN PÅ LÄNGE !

REGN REGN REGN … REGN REGN REGN …

Vaknade av att regnet vräkte ner – tänkte i mitt stilla sinne : det lär nog bli ett och annat återbud till följd av detta sketväder, vilket ju är att föredra. Allt för att korta ner tiden och väntan. Men ack så fel jag hade, för det skulle visa sig, av 17 anmälningar var det endast ett ynka återbud.

Regnandet fortsatte under hela dagen, under samtliga klasser - enda fördelen var att det mer eller mindre var samma förutsättningar för samtliga deltagare ...
Att jag av nån anledning, var mycket nervösare nu, än de senaste gångerna behöver jag väl knappast nämna, med tanke på inläggets rubrik !

 Platsliggande  -  10  -  Utmärkt
(I hällregn låg Özet mellan två hundar – en Pyrenéesk vallhund (?), som reste sig till sättande och en Portugisisk vattenhund, som ålade och rullade sig och avslutade med att gå till sin matte. Özet låg kvar lugnt och stilla)
 Tandvisning  -  9   -  Bra 
(domaren gillade inte att jag förstärkte med ett: sitt kvar, eftersom domaren enl. mig ”klappade” Özet lite väl överdrivet)
 Linförighet  -  8,5  -  Trevlig kontakt, något ojämn 
(Jag helnöjd med Özets attityd och focus.)
 Läggande  -  0  -  Kan ej momentet
(Özet la sig, dock ngt segt såg jag i ögonvrån – jag dk – när jag kommit halvvägs vid återgången reste tyvärr hundskrället sig för att sniffa på ngt framför sig)
 Inkallning  -  10  -  Bra
(Jag helnöjd såklart)
 Ställande  -  8,5  -  DK
(Utmärkt, om jag inte gjort det där förargliga lilla dk’t som jag tyvärr har så svårt att jobba bort)
 Apportering  -  8,5  - Lätt tugg
(Inget att orda om, för det är tyvärr just så det är)
 Hopp  -  9  -  Bra
(Vet inte vad det kan ha varit som drog ner betyget - ngt slarvig ingång kanske ???)
 Helheten  - 8  -  Lovande färdighet
(domaren förklarade att han drog av 0,5 pga Özets ”hyss” då han smet iväg till apportlådan, precis när vi skulle börja att förflytta oss till hopphindret efter apporteringen - Özet är fortf. full av upptåg :-) "man vet liksom aldrig riktigt var man har honom" :-P

Ingen hisnande slutsumma, men dock ett 1:a pris med 163 poäng / 3:e placering (16starter)




2 kommentarer: