Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 31 augusti 2024

SPÅRARBETE

 Idag fick dogsen roa sig med spårarbete. Tänkte först att vi skulle ta en annan kantarellrunda än den jag gick igår, men vi ändrade oss. Kände att hundarna nog skulle tycka det var roligare med lite "hjärngympa". 

Längd ca 800m, 6 apporter (inkl. slut tennisboll), liggtid ca 30 min. 

Rejs gick först, tog spåret fint, lite "yvig" ibland, men återgick direkt till kärnan, när jag höll emot. Han missade 1 app. (som jag höll emot, så han gick tillbaka o tog den). Jag tror att det var mycket störning/avledning, pga att det cirkulerar mycket svampplockare i området. 

Semla gick samma spår, hon inledde helt ofokuserad (kissade t.o.m. isamband med spårupptaget) men kom igång efter ca 50m. Efter 1:a apporten (godishög) hade hon full fokus, även om hon precis som Rejs  påverkades av "avledningsspåren" (svampplockarna) och tappade spåret ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar