Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 19 augusti 2024

RALLY/TRÄNINGSCIRKEL

Ja, då ska vi se ... tror jag från och med NU, gör dagsfärska inlägg för att samtidig försöka komma ikapp med de retroaktiva inläggen som jag ligger efter med ...

***

Idag var det uppstart på vår rallycirkel (idag 8st), som för Semla och mig numera blir mer som en "träningscirkel" där vi mest kommer träna lydnad, eftersom jag lagt rallyn på hyllan då Semla "loggar ut" när hon ser/hamnar bland skyltarna.

Att hon inte gillar rallyn visade sig åter idag, när jag testade (mkt lekfullt, helt "kravlöst") några skyltar. Efter en stunds lydnad, kände jag att jag ville testa slalomen och det gick sådär, därför la jag en externbelön. efter slalomen. Började med några skyltmom. först, för att sen ta slaloment - både skyltana och slalomet gick super. Raskt in i mitten, för att köra ytterligare några skyltar ... DÅ loggade hon ut och ville inget alls. Jag peppade henne och tog skyltarna springandes, vilket hon tyckte var jättekul ...

Efter detta rallyförsök, fortsatte vi med lydnad - la fokus på läggande under gång, men testade även sitt u.g., men då blandade hon ihop och la sig istället. Hade tidigare testat av ställande u.g. vilket har funkat väldigt bra sen vi tävlade i våras. Men man vet aldrig, rätt som det är kanske hon blandar ihop även ställandet, det är sannerligen inte så lätt!

I övrigt var det som vanligt trevligt, är en sån himla trevlig grupp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar