Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 29 augusti 2024

VÄRMEREKORD

Inledde förmiddagen med en timma på gymmet - en månad sen (min S. har haft semester) - sen en promenad med hundarna. En sån värme, nästan helt vindstilla och ca 27°C. Det var kvavt, kändes som jag stundtals inte fick nån luft och hundarna flåsade som värsta ... Värmerekord hörde vi på nyheterna!

Under promenaden passerade vi mycket vildsvinsbök (färskt), jag vågade inte ha Rejs lös, då hundarna vädrade jättemycket, till och med så mycket att jag vände, eftersom då jag själv tyckte det var lite läskigt.  

Hittade lite kantareller längst promenaden - gött, blir en kantarellmacka till lunch tänkte jag! Haha, blev en SEN lunch, då Tommy kom hem tidigare än väntat och vi åt tillsammans och blev en superskön stund på altanen, inkl. altanstäd (tog bort en del skräpiga växter) ...

När vi kommit tillbaka till bilen, lyckades jag tappa ner visselpipan mellan sätena och i samband med när jag tryckte ner handen/armen för att fiska upp pipan, kände jag nåt tygaktigt … och se där ja, där låg ju mitt älsklingspannband, som varit ”borta” sen i vårvintras 😂

Senare på kvällen drog det ihop sig och blev mulet, men fortfarande i skrivande stund (snart kl.21) har vi inte drabbats av ovädret som det har varnats för - såg i Blixtnedslagappen att ovädret drog fram öster om oss, typ mellan Ulricehamn och Jönköping ...  


***



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar